Sabetha the Saboteur

Forsaken Thicket’ın ilk wing’inin son bosu olan Sabetha’dan da biraz bahsetmek gerekirse, Gorseval gibi bir DPS check mekaniği olmasa da raidlere yeni başlayan arkadaşlar için tam bir mekanik festivali olacaktır. Her şeyden önce, bu boss için yapmanız gereken en önemli şey ise aşağıda gördüğünüz ayarlar sekmesinden “Special Action” tuşunuzu rahat ulaşabileceğiniz bir tuşa atamak olmalıdır.

İlk defa girecek arkadaşlar için de “TacO” adlı add-on’u kullanmalarını tavsiye ediyorum çünkü bu boss’ta cannon diye bir mekanik vardır ve belirli zaman aralıklarında belirli yönlerdeki fırlatma platformlarından belirli cannon’lara gidip onları kesmeniz gerecektir. Hangi zamanda nereye gideceğim gibi sorularla boss esnasında boğuşmaktansa “TacO” add-on’u ile daha rahat bir şekilde görebilirsiniz. Aşağıda daha detaylı bir şekilde de değineceğim bu mekaniğe.

Sabetha’yı genel olarak ele almak gerekirse de, dikkat etmemiz gereken dokuz çeşit mekanik, yukarıda görebileceğiniz ve kırılmamasını sağlamaya çalıştığımız bir adet platform, üstesinden gelmemiz gereken dört evre ve %75’ten sonra kesmemiz gereken üç farklı şampiyon bulunmaktadır. Sıra sıra mekaniklerimizi de anlatmaya başlayalım isterseniz.

1- Timed Bomb

Bu mekanik, Sabetha’ya en yakın olan kişiyi seçer ve üzerine kırmızı alanı olan ve 2-3 saniye sonra patlayacak olan bir bomba bırakır. Üzerinize bu bombanın geldiğini hem seslerden hem de chat kısmınızdaki “Timed Bomb!” yazısından anlayabilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken iki şey vardır. Birincisi, takımınızdan uzaklaşmaktır çünkü bu bomba size düşük hasar verse de sizden başkasına çok büyük hasarlar vermektedir. İkincisi ise eğer bu bomba üzerinizdeyse, takımınızdan uzaklaşırken Flak Kiter’ınızı da öldürmemeye çalışın.

2- Flak Shot

Flak Shot ise 7 saniyede bir gerçekleşen Sabetha’nın menzilli bir saldırısıdır. Bu mekaniğin en sıkıntılı kısmı ise, Flak Shot’ın düştüğü yerde 25 saniye kadar bir süreyle kalması ve üzerinde bulunanlara stacklenebilen bir yanma hasarı bırakmasıdır. Bunun çözümü ise druid’imizi bunları kitelamaya yollamaktır.

3- Sapper Bomb

Sapper Bomb mekaniği ise Bandit Sapper’lar tarafından onlara en yakın kişiye atılan bir bomba çeşididir. Bu bomba diğerleri gibi takıma veya oyuncuya büyük hasarlar vermez fakat bu bombaya muhtemelen bu karşılaşmadaki en önemli bomba diyebiliriz çünkü bu bomba , boss savaşımız esnasında yukarıda aktif olan cannon’lara gitmek için kullandığımız bir araçtır ve bu cannon’ları büyük oranda devre dışı bırakamazsak platformu parçalayıp bütün takımın ölümüne neden olacaklardır. Burada dikkat edilmesi gereken şey ise bombanın oyuncu üzerinde sadece 5 saniye durması ve 800 menzil uzağa fırlatılmasıdır. Eğer o anda hangi cannon’ın aktif olduğunu ve hangi fırlatma platformundan oraya gidildiğini bilmezseniz 5 saniye içinde o 800 menzillik bombayı fırlatmanız bir hayli zor olacaktır. Bu yüzden de ilk önce sizlere “Special Action” tuşunuzu kolay erişebildiğiniz bir yere atamanızı istedik. Son olarak da şundan bahsedelim, birkaç cannon’a belirli sebeplerden dolayı gidemeyebilirsiniz (flamewall’un denk gelmesi, sapper bombasının fırlatılamaması vb.) ama gözünüz sürekli olarak platformun canında olsun çünkü platformun canının Sabetha’nın canından az olmasını istemeyiz. Platformun canını etkileyen en büyük unsurlardan biri cannonlar olsa bile bunun gibi platformun canını düşüren birkaç mekanik daha mevcut. Unutmayın, platformun canı sıfıra inerse bütün squadınız olarak kaçınılamaz bir wipe yersiniz.

4- Cannonlar

Şimdi gelelim bu kadar bahsettiğimiz cannonlara, bu arkadaşlar her 30 saniyede bir belirli sıralarda, belirli yerlerde çıkarlar ve kesilmedikleri takdirde platformumuza ve grubumuza hatrı sayılır bir hasar verirler. Bunları kesmek içinse önceden 2 tane DPS belirleriz ve bu arkadaşlarımıza 1-3 veya 2-4 gibi numaralar veririz. Bu numaralar ise belirli zamanlarda çıkan belirli cannonlara denk gelir ve bu arkadaşlar onları kesmekle yükümlülerdir. Niye böyle numaraları kullandık diye düşünüyorsanız da, “Shell-Shocked” debuff’ı yüzündendir. Bu debuff, herhangi bir cannon’ı kesen oyuncu üzerine gelir ve 50 saniye boyunca bir daha fırlatma platformlarından fırlatılmasını engeller. Yani 1-2 veya 3-4 gibi kombinasyonlar deneyemezsiniz çünkü aşağıdaki tabloda da görebileceğiniz üzere 1-3 ve 2-4 arasında yaklaşık 1 dakikalık bir boşluk vardır ve bu süre debuff’ımızın gitmesi için yeterli bir süredir. Şunun da üzerine basa basa tekrar ediyim, cannon mekaniği bütün grubun dikkat etmesi gereken bir mekaniktir. Zaten bana gelmez öğrenmeme gerek yok demeyin elbet bir gün sizin de üzerinize Sapper Bomb gelecektir. Bir diğer dikkat etmeniz gereken şey ise Flame Wall zamanlaması olmalıdır çünkü bazı spesifik zamanlarda cannondan 1-2 saniye sonra Flame Wall da ortaya çıkmaktadır bu gibi durumlarda eğer Flame Wall arkanıza çıkarsa bir tam tur atıp fırlatma noktasından belirlenmiş cannona gidin veya o cannonı es geçin çünkü böyle bir durumda Sapper Bomb’a sahip olan kişinin 1 saniyelik dikkatsizliği bile sizin ölümünüze sebep olacaktır. Aşağıdaki tabloda çok daha detaylı bir şekilde cannonların canlanma zamanlarını, lokasyonlarını ve hangi sayıların onlara gideceği belirtilmiştir.

Unutmayın ki yukarıda belirtilen zamanlar, cannonların spawn zamanlarıdır. Belirli fırlatma platformlarına “cannon spawn süresi – 5 saniyede” gitmeniz lazım (1-3 için örnek vermek gerekirse xx:25’te fırlatma platformunda olmaları idealdir). Dönerken de ana platformumuzda Flame Wall varsa fırlatma platformlarının üzerinde oluşacak olan updrift’lerden yararlanabilirsiniz veya Flame Wall’un bitmesine yakın da atlarsanız ana platformumuza ulaşabilirsiniz.

5- Flame Wall

Sabetha’nın Flame Wall yeteneği ise 8:30’da başlayıp 45 saniyelik bekleme süresine sahip ve değdiği herkesi anında öldüren bir mekaniktir. Bu duvarın içinden dodgelayamaz veya duvarı bloklayamazsınız! Sabetha bu yeteneğini kullanmadan önce “Burn. Burn!” diye bağıracaktır ve Flame Wall’un çıkacağı noktada kırmızı bir ok belirecektir. Son olarak da, Flame Wall saat yönünün tersinde 360 derecelik olan turunu tamamladıktan sonra ortadan kalkacaktır.

6- Banditler

Bandit Sapperlar hariç kesmemiz gereken iki çeşit bandit vardır bunlar Bandit Thug’lar ve Bandit Arsonist’lerdir. Bunları grubun ortasına çeşitli çekme skillerimizi kullanıp hızlı bir şekilde ortadan kaldırmalıyız yoksa Bandit Thug’lar bizi Flame Wall’un üzerine doğru itebilirler.

Sabetha’nın canını yukarıdaki mekaniklere dikkat ederek %75’e getirdikten sonra ikinci evremize geçiyoruz. Sabetha burada platformdan kaybolup kendi yerine Kernan adlı şampiyonunu getiriyor…

a) Kernan

Kernan, Sabetha’nın çıkaracağı üç tane şampiyondan ilkidir. Bu evrede Sabetha platformda olmayacağı için doğal olarak Timed Bomb, Flak Shot veya Flame Wall yetenekleri de olmayacaktır fakat cannonlar ve banditler çıkmaya devam edecektir. Bu evrede eklenen tek bir mekanik vardır o da Heavy Bomb mekaniğidir. Bu bombalar sizlere hasar vermez fakat platforma büyük derecede hasar verirler, tıpkı cannon’lar gibi. Bunlara karşı yapmanız gereken tek şey, onlara doğru koşup yanlarına geldiğinizde etkileşim tuşunuz olan “F” tuşuna basmaktır. Bir diğer dikkat etmeniz gereken unsur ise Kernan’ın atakları olmalıdır. Bunlar git gide açısal olarak büyüyen AoE silah atışlarıdır, kısaca Kernan’ın arkasında durduğunuz sürece bir sıkıntı yaşamazsınız. Son olarak da, Kernan’ın canı %20 civarındayken Sabetha platforma geri döner ve çok kısa bir süre içinde Flame Wall yeteneğini kullanır.

Sabetha’nın canı %75 ile %50 arasındayken de aynı şekilde devam ediyoruz hiçbir değişiklik olmadan. Sabetha’nın canı %50’ye gelince üçüncü evremize geçiyoruz ve Sabetha platformdan ayrılıp yerine bir diğer şampiyonu olan Knuckles’ı bırakıyor…

b) Knuckles

Knuckles’ta dikkat etmeniz gereken en önemli unsur ise Knuckles’ın CC barıdır. Eğer bu barı zamanında kıramazsanız sizi havaya uçurup geriye doğru iter ve bu sırada platformun ortasında değilseniz büyük bir ihtimalle aşağıya düşüp ölürsünüz. Bunun dışında kafanızı yormanızı gerektirecek bir olay olmayacaktır ama CC barını çabuk kırmaya özen gösterin özellikle Knuckles’ın canı %20 civarlarındayken Sabetha tekrardan platforma döneceği için bu sırada işler daha da karışabilir. Tekrardan unutmayalım ki, Sabetha platforma geri döndüğünde çok hızlı bir şekilde Flame Wall yeteneğini kullanacaktır.

Sabetha’nın canı %50 ve %25 arasındayken de mekaniklerde pek bir farklılık olmadan devam ediyoruz. Dikkat etmemiz gereken tek olay ise bu evreden itibaren Heavy Bomb’ların ikişer ikişer gelmesidir. Sabetha’nın canı %25’e geldiğindeyse tekrardan platformdan ayrılıp son şampiyonu olan Karde’yi çağırıyor…

c) Karde

Karde’de dikkat etmeniz gereken sadece iki şey vardır. Birincisi, flamethrower saldırısıdır. İkincisi ise her 20 saniyede bir platformda bir yere Flame Turret çıkarır. Bu Flame Turret’ları kolayca kırdığımız ve Karde’nin arkasında kalıp saldırısından etkilenmediğimiz sürece bu şampiyonu da kolaylıkla atlatabiliriz.

Son %25 evresi ise biraz sıkıntılı olabilen bir evredir. Genel olarak bahsetmek gerekirse, Karde’nin canı %20’lere indiğinde Sabetha geri dönüp hızlı bir şekilde Flame Wall yeteneğini kullanır. Bu evreden sonra son kısımda eklenen yeni bir mekaniğimiz daha vardır, Platform Crush. Platformun her yerinde turuncu yuvarlaklar çıkıp buralara gökten sizlere çok güzel hasar veren enkaz parçaları düşecektir. Eğer Karde’nin Flame Turret’larını kesmezseniz ve Cannon’ları da kesmezseniz etrafta size hasar verebilecek çok fazla alan efekti olacaktır ki bunlara Timed Bomb gibi eski mekaniklerimiz de dahildir, bu da son %25’teki wipeların genel sebebidir.

Konuya benzer diğer yazılar...